måndag 19 september 2011

Mellan hopp och förtvivlan...

Man kan ju tänka att när vågen visar på plus, så borde det väckas nåt i en. Nåt som gör att man vill kämpa ännu mer.

Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan.
Ena stunden känner man att det spelar ingen roll vad jag gör, det händer inget ändå.
Nästa sekund tänker man istället att jag ska minsann visa den förbannade vågen och den här förbannade kroppen att det är jag som bestämmer.

Att det har visats positiva resultat innan, är som bortblåst just nu. Det är som att det inte spelar någon roll alls, överhuvudtaget!

Att benen känns tunga, och har gjort så hela veckan, gör att jag gör absolut ingenting idag.
Medan regnet har fallit utanför fönstret har jag suttit nedbäddad i soffan och läst riktigt tråkig kurslitteratur...

2 kommentarer:

  1. Vikten kan gå upp och ner ganska mycket från dag till dag så fokusera inte för mycket på det. Jag kan skifta plus minus 2 kg från en dag till en annan. Beror på vad du ätit och druckit, om du samlat vätska, fel vecka osv.
    Kolla måttbandet istället - det är mycket mer tillförlitligt.
    Och försök att kolla varannan vecka så hinner det hända mer och du slipper hoppa mellan hopp och förtvivlan! :)

    SvaraRadera
  2. Egentligen så vet man ju det. Men i sin iver att få ett kvitto på sina framsteg så är det svårt att hålla sig borta från framförallt vågen. Iaf för mig... Men det är samtidgt så nedslående när det inte visar det man vill. Iaf när man tycker att man skött sig!

    SvaraRadera