söndag 2 oktober 2011

ToppLoppet

Topploppet gick över förväntan!
Kände inget i halsen, men kände ju ändå att kroppen inte svarade som den brukar.

I början på veckan var jag helt inställd på att gå runt. Men när det släppte i halsen så tänkte jag att jag kan väl iaf springa bitvis...

Jag hade som målsättning att ta mig runt på under 45min, eftersom jag inte kunnat träna som jag ville. Så när jag stod på startlinje hade jag alltså inte tagit mig igenom 5km på ett år!
Då var det i IFORM-loppet, med en kompis som har svårare att rör på sig. För oss som gick hela tiden tog det ca. 1h.

Jag sprang ca. hälften och gick ca. hälften. Jag kom i mål på 38min!!!
Riktigt stolt över mig själv, det trodde jag inte.
Å jag hade riktigt mkt kraft kvar på slutet och sprang om en hel del...

Nästa år ska jag kunna springa hela loppet.

"Om du gick hälfen så är ju 38min en riktigt, riktigt bra tid!" sa min svärfar på kvällen.
Tror jag växte nån decimeter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar