onsdag 16 januari 2013

Hej igen gymmet!

Idag började mina små hjärtan på Zumba. Får se hur länge det håller i sig att dom vill göra likadant som mamma... ;0)

Så jag hade lite dötid. Salen dom dansar i ligger vägg i vägg med ett av gymmen på min anläggning. Sagt och gjort. Jag gick in, med inställningen att jag skulle köra lite styrka, utan att aldrig förut ägnat maskinerna där någon uppmärksamhet alls.

Började på bandet (i stort sett enda maskinen jag använt där inne), max lutning och hyfsat högt tempo.
Sen kastade jag mig ut... Benmaskinerna körde jag ju under premiären. Roddragen var helt ny. Men det där med vikten hade jag ju inte alls kolla på. Chansade lite, men följde samma mönster som förra gången, att vikten ökades efter varje set.

Leg extensions
Baksida lårcurl
Benpress
Sittande roddrag
Leg extensions
Benpress


Dessutom fick jag för mig på dagen att prova det här med handstående... Har sett det lite här och var ett tag. Som gammal gymnast så måste det ju sitta i ryggraden tänkte jag. Det gjorde det! Det gick hur bra som helst! Provade dessutom att göra armhävning/axelpress. Det gick över förväntan! Okej, jag gick inte så djupt, men 10x4 blev iaf jag imponerad av! Å det gjorde ont att schamponera håret... ;0)

Riktigt nöjd med min dag! =0)

2 kommentarer:

  1. Shit vad imponerande! Jag vill också testa! Måste göra det ikväll. Handstående alltså!

    SvaraRadera