söndag 19 februari 2012

Veckans andra zumbapass avklarat!

Hemkommen från ytterligare ett Zumbapass. Som alltid lika fylld med energi!
Dagens pass var ett "samba-pass". Så ett par helt nya koreografier och ett par gamla. Allt för att det vankas carnevaler i latinamerika, och då främst (för mig och andra nordbor) i Rio.
Det var kul som en engångsgrej, men jag gillar ändå den vanliga blandningen bättre.

Trodde dock ett tag att jag inte skulle komma iväg. Äldsta dottern vaknade med hög feber imorse och har sovit hela dagen utan att äta. När jag skulle byta om så vaknade hon till (hon låg i vår säng) men var knappt kontaktbar, hade spasmer i armen och flackade med blicken. Riktigt läskigt! Har varit varit skonad från sjukdomar som inte kunnat skötas innanför hemmets väggar och barnen har aldrig behövt äta varken penicilin eller antibiotika. Så man är så ovan... Som tur är så var det en betydligt piggare dotter som låg i soffan när jag kom hem. Handlade på vägen hem, sånt som jag vet att hon tycker om men inte brukar få, bara för att vara säker på att hon får i sig något. Typ smaksatt yoghurt och danonino drickyoghurt. Ibland måste man rubba på sina principer!

Men nu blir det ingen söndagszumba på två veckor då vi reser bort över sportlovet...

2 kommentarer:

  1. Skönt att du fick till ett zumbapass, men synd om dottern som blivit så sjuk. Hoppas att hon kryar på sig snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är på väg åt rätt håll iaf!

      Radera