torsdag 21 juni 2012

Något har hänt...

Jag verkar ha klivit över nån osynlig tröskel...

För ganska länge sen laddade jag ner 2 appar, Squats och Push Ups. Bra att ha tänkte jag, men har inte använt dom.

Men i måndags, på båten, när sessorna somnat börjae jag känna mig lite rastlös. Att lägga sig på heltäckningsmattan i hytten kändes långt ifrån lockande, men squats borde jag fixa. Sagt och gjort, det gjorde jag! Jag ställde mig, en helt vanlig måndagkväll, på en finlandsfärja och gjorde squats i hytten.

Kände mig lite öm i benen i tisdags, men inte så farligt. Åkte ju och körde Zumba... Appen sa dessutom att man skulle vila en dag emellan, varje tillfälle.Så jag lyssnade.

Så igår, medan jag lagade middag, så utförde jag session två.
Sen på kvällen kom den där rastlösheten krypande igen. Jag låg i tv-soffan, å hade planerat att gör så hela kvällen. I reklampauserna körde jag armhävningar! Jag, körde frivilligt, armhävningar! Okej, inte riktiga. Utan från med benen i soffan. Å jag fuskade inte ens. Jag som alltid brukar fuska när det kommer till armhävningar, som är mitt värsta.
Kom på appen först efteråt, men jag kände mig rätt nöjd med mitt upplägg...

Det verkar som att jag också kan! ;0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar