söndag 21 augusti 2011

Dubbelpass trots träningsvärk

När jag vaknade imorse kände jag i höfterna och framsida lår, att jag gjort något jag inte brukar. Inte riktig träningsvärk, men ändå nån slags ömhet.

Dessutom hade vi mina syskonbarn här igår kväll och i natt. Yngsta vaknade 4 i natt, tog ett tag att få honom att somna om. Sen var dom uppe alla fyra vid 7 imorse och lekte och härjade. Märktes på en gång att man inte är van längre... Vakna på natten har jag nog inte behövt göra på iaf 3år. Å när mina barn vaknar så kryper dom upp i soffan med svt B och blir dom lite sugna så går dom och hämtar nån frukt i kylen. När dom är hungriga kommer dom och väcker oss, så att vi ska göra frukost. Vi har det rätt bra jag och min sambo och kan räkna med att sova till ca. 9 när vi är lediga. Å för mig som är morgontrött så gör ju inte det något... ;0)

Idag bar det iväg ut till skogen. Kantarelljakt stod på schemat. Det gick inge vidare men det blev en rejäl promenad över stock och sten. Kändes återigen i benen.

Trots det skyndade vi hem för att jag skulle hinna gå på mitt dubbelpass: Zumba och Bodypump. Det gick ganska bra... Zumban var lika roligt som vanligt. Dock var det ett par nya låtar och jag hade en tjej framför mig som knappast tog någon hänsyn till någon annan. Det gick ändå bra, och svetten rann!
Bodypumpen kändes betydligt segare. Andra benlåten körde jag knappt halva sen fuskade jag. Men dom andra låtarna gick bra. Ökade vikten på bröst idag...

Nu är man mör i hela kroppen! Framförallt i benen, som har fått sig en rejäl omgång under dagen, och som redan innan var möra! Skulle kunna gå och lägga mig nu utan problem.

Imorgon är det tillbaka till verkligheten. Dags att börja jobba!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar