onsdag 17 augusti 2011

Promenad i stan....

Har varit i stan och ätit middag med en av mina äldsta och käraste vänner. Hon är inte gammal, utan vi har en lång relation bakom oss.

Vi åt på Söder efter lite vel om vart vi skulle äta. Sen gick vi till hennes nya lägenhet vid Humlegården.
Tack vare det fenomenala verktyget på IFORM, så kan man mäta ut hur långt man går/springer. Vår runda ca. 9km, sen har jag gått ytterligare 2km till och från tunnelbanan. Alltså totalt 1,1mil!
Helt okej för en dag när jag inte hade räknat att få röra på mig speciellt mycket alls (förutom mina 2 transport-km).

En ganska bra dag.

Maten har varit helt okej den också.
Vi åt på Texas Longhorn på Söder. Åt sizziling fajitas med scampi. Mycket bra för att vara jag! Jag vill väldigt gärna ha pommes normalt, men nu blev det alltså scampi, frästa grönsaker, lite tortillabröd och guacamole. Mums! Inte heller så mkt kolhydrater som jag tänkte försöka dra ner på. Tänker inte äta strikt LCHF, men lite inspirerat...


Tänkte försöka ta mig ut på en morgonpromenad imorgon bitti. Får se hur det går med det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar