tisdag 1 maj 2012

Extrem träningsvärk i höger bicep...

Det var ganska lugnt på jobbet igår, så jag och en kollega beslutade oss för att gå och hämta två skärmar/rumsavdelare. Sånt som man inte hinner med i vanliga fall.
Dom är ganska stora och otympliga, men vi fick på dom på pirran vi hade med oss och började vår promenad. Inte så långt egentligen, kanske 500-600m. Jag höll i pirran med högerhanden och höll emot skärmarna med vänster. Kollegan gjorde tvärt om. Det var ganska bökigt att saxa sig fram, men inte direkt ansträngande. Trodde jag. När vi sen baxat in skärmarna där dom ska vara, höjde jag högerhanden för att ta telefonen. Hela handen skakade. Å då menade jag verkligen skakade. Tänk er en gammal tant*10! Å att min bicep tyckte att det var väldigt ansträngande märks tydligt idag. Jag kan inte räta ut armen utan att ge ifrån mig något slags ljud.

6 kommentarer:

  1. Herregud! Vilken workout :) Nästa gång kanske du kan försöka bolla runt lite så båda armar får sitt?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kanske kan ta en vända till, fast vi byter plats... Den högra måste få återhämta sig först bara! ;0)

      Radera
  2. Härlig vardagsträning där på jobbet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om den va så härlig... ;0)

      Radera
  3. Hihi, grym träning på arbetstid! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om än väldigt ojämn! =0)

      Radera