lördag 12 maj 2012

Lördag extra allt!

Uppe strax efter 6, med mensvärken från helvetet.

Iväg och jobba 7.30-ca. 11. Vi jobbade lite extra ute på gården för att försöka få lite fart på den. Det är ingen som brytt sig om den på bra många år. Den är grå och trist, och barnen leker i rabatterna. Det hoppas vi nu råda bot på, genom att vi grävt upp alla rabatter, vänt på jorden och ska börja plantera imorgon. Ätbara saker, men även blommor så vi får in lite färg!
Jag hamnade i den värsta rabatten, men buskar som vuxit till sig till träd. Nästan iaf. Bort skulle dom iaf! Med rötter betydligt tjockare än ett finger.

Lite uppvärmning kan man säga. ;0)
Innan det var dags för veckans höjdpunkt. Zumban!
Jobbigt värre, precis som vanligt. Hem och åt innan jag däckade i säng. Sov inte, men orkade inte göra något annat än att ligga där i fosterställning.

Nu undre kvällen hade jag inget pannben alls. Ingen vilja och ingen styrka. Utan jag kalasade glatt på glass med strössel, godis, lite ostbågar och popcorn. Jag som helt skulle avstå sötsaker! Gick alltså inget vidare, å jag skyller allt på mensen. För inte kan det väl vara mitt eget fel?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar