fredag 18 maj 2012

Väldigt sent, men ändå...

Cillas peppveckor fortsätter. Även om jag inte varit inne och rapporterat, varken här eller hos henne så har jag haft det i huvudet hela veckan.

Målsättningen för förra veckan var inga sötsaker och 5 pass. Jag lyckades inte med något utav det.
Sötsaker åt jag som aldrig för. En kombination av vad förbud gör med mitt psyke och mens.
Jag lyckades genomföra 4 av 5 pass. Tycker att det är helt okej ändå. Har så svårt att ta för mycket av barnens tid. Alltså min och barnens tid. Man har dom ändå bortlämnade i stort sett hela dagen. Det är ett par timmar på eftermiddagen/kvällen man har tid tillsammans under vardagarna. En stor nackdel med att vara beroende av att följa ett schema...

Till den här veckan sänkte jag kraven lite. Tänkte att jag nöjer mig med 4 pass, under förutsättning att jag fortsätter promenera. Onsdagens planerade restaurangbesök lovade jag mig själv att njuta av den maten jag ville ha, utan att få ångest eller må dåligt efteråt. 

6 kommentarer:

  1. Ibland blir det mycket i vardagen och man hinner inte med. Jag uppdaterar pepplistan ikväll så är dina målsättningar med för nästa vecka. Glöm nu inte att andas =) Ha en finfin kväll!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar dina mål och att du tagit tag i dem! Det där med att njuta utan dåligt samvete är nåt jag måste jobba på jag med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också ganska dålig på det, men lyckade rätt bra i onsdags!

      Radera
  3. Skönt att höra att det är fler som balla ur ibland :-)! Helt rätt tänkt med restaurangbesöket. Man kan ju inte sitta och må dåligt för då kan man ju lika gärna strunta i att gå ut.

    Nu tar vi nya friska tag!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annars kan man ju nästan lika gärna stanna hemma. Varför ska man sitta där och må dåligt?!

      Det gör vi absolut, heja oss!!!

      Radera