måndag 21 maj 2012

Skitdag!

Inte min dag idag. Verkligen inte. Inte någonstans alls. Inte ens det ljuvliga vädret kunde hjälpa till...

Galet trött imorse, kom knappt ur sängen. Väl på jobbet så finns det knappt någon personal. Nästan fler hemma än på plats. Inga vikarier som kan jobba heller. Jippi!!! Nä, inte riktigt. Jobbar över, vad annars?

Hämtar hem mina egna små liv, och placerar mig framför spisen. Å där blir jag stående. Igår kväll tog jag fram en hel del ur frysen som skulle göras i ordning och förberedas, så det var ju bara att hugga i.

Tanken från början var att jag skulle iväg å köra yoga. Det trodde jag hela dagen, tills jag klev innanför dörren här hemma. Äta, måste man göra det en sån här dag? Jaha, jag trodde jag skulle klara mig på falafel å isbergssallad. Hade förberett mellanmål, men det hann jag ju aldrig få i mig.

Jag provar köra yoga-dvd:n som jag egentligen köpt till sambon senare, när tjejerna går å lägger sig tänkte jag. Sambon åker iväg på sitt, å tjejerna går å lägger sig. Plockar jag fram mattan å sätter på tvn? Nä, jag lägger mig på soffan å njuter av tystnaden. Låg där ett bra tag, över en timme. Tror inte jag somnade, men tiden flög förbi, innan jag var tvungen att ta mig ut i köket för att slutföra. Sen raka vägen i säng. Å här ligger jag nu.

Hoppas verkligen på en bättre dag imorgon. Då har jag core inbokad, med träningssällskap, så då kan jag inte skolka.

God natt. Må denna dag ta slut nu!!!


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

  1. Men du, vad bra att du ändrade planeringen! Sånt har jag också gjort och det är värt det! Håller tummarna att det blir bättre idag!

    SvaraRadera
  2. Tisdagen var betydligt bättre, tack! =0)

    SvaraRadera