onsdag 23 maj 2012

Uppföljning peppvecka 3 & inför v. 4

Kanske är hög tid att sammanfatta förra veckan...

  • Nöja sig med 4 pass: Utfört
    Det blev ett pilatespass och tre zumbapass.

  • Fortsätta promenera: Utfört
    Promenerat iaf åt ena hållet till/från jobbet

  • Njuta av onsdagens restaurangbesök: Utfört (med råge!!!)
    Det blev tom en trerätters. Men som jag njöt! Å jag lyckades ändå välja bort pommes, som annars är min absolut största svaghet.
  • Insåg precis att jag lovat hos Cilla att jag skulle prova laga två nya saker, som jag inte gjort tidigare: Utfört
    Det har jag också gjort, även om båda inte blev till mig. Jag äter ju inte kött, och hade då tänkt göra biffar på vegefärs. Men den hann bli dålig i kylen (för jag glömde att jag tagit fram den ut frysen) så det fick bli till familjen, då jag tinade kycklingfärs och hade i alla gottigheter i. Dock ej ännu provsmakade.
    Sen blev det två olika lasagne, utan pasta.

 

  • Den här veckan tänker jag återigen försöka mig på 5pass. Har ju redan missat ett av dom planerade, i måndags, men jag ska försöka hinna med det ändå!
  • Jag ska laga två nya maträtter igen, och även prova Annies morotsbollar


 


3 kommentarer:

  1. Härlig vecka vännen! Perfekt! Är också så sugen på Annies morotsbollar...måste nog bli en svängom i köket i veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har så svårt för torkad frukt, så det här var första receptet jag såg utan!

      Radera
    2. Jag har så svårt för torkad frukt, så det här var första receptet jag såg utan!

      Radera